Födelsedagsutflykt

I sommar har jag hunnit med flera utflykter. En av dem var den utflyktsdag jag fått av min syster i födelsedagspresent. Dagen började högst upp på Koppar hatten där vi gick runt ravinen. Det är så fint och ett tag sedan jag var där. Det var så skönt att komma ut i skogen! Där efter åkte vi till Fricks trädgårdscafé där min syster bjöd på en tidig lunch, italiensk paj, och fantastiskt goda kakor. Ett jättefint café där man satt i den vackra rosenträdgården. Vi körde vidare till Nyrupsosteria och köpte goda ostar och efter två ytterligare stopp var det dags för utställningen "Den dolda kvinnomakten" på Skarhults slott som min syster arbetat med. Den var helt fantastisk, den bästa utställning jag någonsin besökt. Mycket intressant och interaktiv med 5 olika rum som representerade olika århundrande. Så imponerad! Dagen var ett av mina bästa sommarminnen! 








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0