Hotel Claude

Vi bodde på det bästa hotellet i Marbella! Det var en gammal fin historisk byggnad med endast 7 rum. Personalen var fantastisk och servicen den bästa vi haft! På taket hade en supermysig takterass där vi åt frukost och läste böcker. Längtar redan tillbaka!

Marbella

Midsommar firades i Marbella. Så mysigt att komma iväg till värmen och boosta energi och sol inför semestern. Det blev måna promenader runt i gamla stan och längs med strandpromenaden. Längtar tillbaka och hoppas på en till resa på semestern.

Jobbar hemma

Nu är semestern nära och även slutet på mitt projekt. Sitter i sängen och jobbar och lyxar till det med en kall pannkaka till frukost. Är taggad och längtar efter att hugga tag i nya utmaningar på semestern!

2 mil

Förra helgen avslutades med ett långpass på 2 mil. Det var en solig och fin kväll och jag sprang lätt till förra årets sommarpratare. Det blev en tur till S Sandby och tillbaks. Var oväntat pigg i benen dagen efter. Förra veckan blev det tyvärr mindre löpning än vanligt och denna vecka är sista veckan på mitt projekt vilket gör att det inte blir mycket tid över till träning. Men snart är det semester och då har jag massor med tid!

Dop

Förra helgen spenderades i Göteborg där vi var på dop och jag blev gudmor till våra vänners sötaste lilla flicka! Det var så fint och jag är så glad! Efter dopet sov vi en natt på hotell Flora. Ett litet design hotell som blivit vårt stammis hotell i Göteborg. På söndagen möttes vi upp igen i Haga och promenerade runt och åt räkmackor. Så mysigt!

Dalby

Helgen efter vi kom hem var jag inspirerad att cykla mer och vi körde på cykelutflykt till Dalby. Det var ca 3 mil men dubbelt så jobbigt att cykla på en vanlig cykel! Vi stannade på en fin backe och hade picknick. Har även träffat Esko och busat!

Racer

I Modena var vi 6 st som hyrde racercyklar för att ta oss tillbaka till Bologna. Det blev en mysig tur på 6 mil och det var första gången jag testade att cykla racer. Det var en fantastisk känsla och jag längtar tills jag kan cykla igen! Jag ska köpa en racer som semesterpresent till mig själv! Ser så mycket fram emot alla utflykter man kan köra runt om i Skåne!

Maserati

Jag har haft en bloggpaus och haft fullt upp ett tag. Men då jag tjuvstartar semestern med en weekend fortsätter jag nu där jag slutade. På min förra weekend i Bologna var vi även på studiebesök på Maserati. Vi tittade på produktionen och spanade in alla snygga bilar. Det var annorlunda och häftigt att se. Blev så sugen på att en gång äga en.

Bologna

Förra helgen spenderades i Bologna med jobbet. En mysig italiensk stad där vi hade två studiebesök och sedan konferens. Först besökte vi Parmigiano Reggiano och tittade på deras tillverkning, smakade och köpte massa ost. Så gott! Köpte även pasta och Lambrusco som jag ska njuta av till. Kanske blir en italiensk middag ikväll..