Söt överraskning

Det väntade en söt överraskning när jag kom hem och skulle göra mig i ordning till balen.

Min söta pojkvän hade köpt bubbel och choklad till mig och min syster och hennes kompis som kom förbi och fixade sig till balen hos mig.

Chokladen var så god!

Partyhelg!

Har haft en fantastisk helg!

Den började med julfest i fredags med Oslo kontoret. Det var smoking middag på Grand Hotell, med både Live band och dans! Så kul, framför allt att träffa alla norska kollegor!

Flög sedan hem på lördagen för att gå på bal! Var trött och flygtåget var ersatta med buss. Men det var hur smidigt som helst och på Gardemoen bjöd en servitris mig på kaffe!

Solnedgång

Fantastisk solnedgång igår på jobbet över vår fina utsikt. Vi har flyttat till seaside!

Smala linjen

Var ute på stan idag och shoppade. Hittade en fin klänning på Zara som var lite tight i midjan. Insåg att jag inte är lika vältränad som efter sommaren! Har unnat mig en hel del på senaste tiden.

Gick upp och sprang 5 km på löpbandet och åt nyttig middag. Nu blir det smala linjen fram till jul. Dock med undantag av diverse julbord, bal och lucia middag.

Julpynt på väg upp

Idag julpyntade de matsalen på jobbet! Såg in när jag gick hem att det blev jätte fint! Inget Krims krams här inte. Julpyntet är det kvalitet på i Norge :)

Vi fick även två granar utanför entren. Får se om det blir mer och vi får något pynt vid våra platser! Annars får jag kanske fixa något pynt att bidra med..

Business Class

Blev uppgraderad till Business Class denna gång! Egentligen ingår gratis filmer men tyvärr inte vid uppgradering.

Har sett ett Gossipgirl och är trött och uttråkad. Skulle hittat på något men är för trött och ska gå och lägga mig tidigt och ta igen lite sömn.

Working night

Vi jobbade sent igår och beställde upp pizza till kontoret. Gott!

Skönt att komma igång ordentligt och få undan lite jobb. Är lite trött nu, men pepp på att fortsätta! Det är kul nu när resultatet börjar växa fram.

Gårdagens middag

Var inte så hungrig igår så gick inom Rimi och köpte en yoggi och en lakrisal. Gott!

I tisdag var vi ute och åt på en italiensk restaurang där jag tog lasagne. Är fortfarande mätt sedan den. I kväll blir det middag på flyktoget eller flygplatsen. Har massor att göra och få klart idag och ska träffa en annan TM tjej för lunch. Kul!

Veckans mellis

Har haft med mig två protein barer denna veckan som jag haft till mellis. Gott! Lite som godis! Kanske inte det bästa men lätt att ta med och billigt.

Hotellfrukost

Gott men Hotellfrukost igen! Har börjar hitta mina favoriter. Extra gott idag!

Funderar ändå på om jag ska plocka upp en kaffe på vägen. Dyrt med lyxigt + man får en gratis croissant!

Sushi & SATS

Bytte till sushi idag istället för Calzone till middag. Den var godare än förra gången då jag råkade få något annat än det jag beställde.

Innan maten gick jag till SATS och tränade Core och sedan spinning precis som i måndags förra veckan. Skönt att träna igen! Blev tyvärr igen träning i helgen. Denna helgen måste jag träna!

Magplask!

Gick som vanligt med både en macka och juice i ena handen och väskan i den andra på Kastrup på väg till gaten. Dock hade jag nya skor och trampade snett så att foten gled undan och jag gjorde ett magplask!

Ett seniort danskt par som gick bredvid blev mycket förskräckta och hjälpte mig upp och undrade om jag verkligen inte var skadad. De uppmanade mig att vara försiktig framöver och inte gå så fort.

Jag hade tur och klarade mig förutom att jag spillde lite juice i håret. skämdes dock och känner mig inte lika mycket som en business woman :(

Hoppas att det inte händer igen...

Farsdag!

Körde hem igår med min syster till min familj och gratulerade min pappa på farsdag! Det var jättekul att träffa alla och även min farmor och farfar var där.

Vi åt jättegod mat och pappa blev glad för sin present som var produkter från Kiehl's.

Glömde såklart att ta bilder men hade en bild på min pappa med tomteluva. Så det blir lite julpepp på köpet. Längtar till jul!

Favvo Frukost

Hemma igen! Hade ingen mat hemma så det fick bli min favvo frukost på stan. Smoothien Kiwi crush, fullkorns croissant och en stor soya latte.

Middag i sängen 2

Efter badet blev det middag isängen för 2:a gången denna veckan som även denna gång bestod av en Calzone från BIT. Tog dock en annan fyllning med fetaost och spenat som är mycket god. Detta är dock under all kritik, speciellt nu när jag har börjat träna igen!

BIT har också sallad för 100 kr men det känns lite överpris och tråkigt att tugga i sig på kvällen. Hade föredragit en soppa eller omelett, eller möjligtvis sushi. Sushi finns men tyvärr inte med den bästa kvaliten. Soppa eller omelett har jag inte hittat ännu. Får höra med Room Service om de kan fixa det. Är tveksam, igår frågade jag om jag kunde beställa en smoothie och det var ett bestämt nej. Får se mig omkring lite mer. Kanske kan få tag på en våffla, tveksamt dock om jag hittar någon som inte är gjord på pulversmet. Suck för norsk mat!

Lyxbad

När jag kom hem ifrån träningen tappade jag upp ett bad och lade i en "badbomb" baserad på olja och med doft av mango. Satte på klassiskmusik på radion och tog ett avslappande bad. Så mysigt och skönt! Kommer inte håg när jag badade i badkar sist. Ska försöka att hinna med det varje vecka och göra det till en rutin. Tänkte passa på att upptäcka lite olika badprodukter. Undra om Kiehls har någon?

SATS CrossTraining

Hann med ytterligare ett pass på SATS där jag testade CrossTraining. Så jobbigt! Faktiskt det jobbigaste passet jag någonsni varit på! Insåg efter första varvet att jag inte hade någon kondition kvar! Bättring på det helt klart! Kommer att ha sjuk träningsvärk imorgon! Hade varit kul att fortsätta med militärträningen!

Obama!

Skönt att Obama vann igen! Jag är inte så insatt i USAs politik men ett självklart fan av Barack Obama! Har länge funderat på att läsa hans självbiografi och nu får jag passa på! Kanske något att läsa här på kvällarna i Oslo. Ska läsa på lite mer på hans hemsida till att börja med i alla fall.

Brev från Sverige!

Min söta syster har skrivit ett brev till mig! Ett av hennes tips för att jag ska känna mig hemma i Oslo. Så mysigt! Tyvärr hann jag checka ut innan det kom och sedan bytte jag hotell, men idag hade jag möjlighet att gå och hämta det. Det var jättekul och jag ser fram emot att skriva ett svar så att man får fler :)

Min nya och kommande adress är:

Radisson Blu Plaza Hotel
Att: Guest Emilia Hansson
Sonja Henies Plass 3
P.O. Box 9206
N-0134 Oslo
Norway

All post får svar :) om jag inte är här när posten kommer sparas det tills nästa gång jag checkar in.

God morgon Oslo!

Vaknade utvilad redan kl 5 och hade sedan svårt att somna om och var trött när veckar klockan ringde. Sitter och äter hotellfrukost och ska strax gå till jobbet.

Senaste Kiehl's tillskottet

Wow! I fredags när jag gick förbi Åhlens till kontoret såg jag att de hade öppnat sin nya skönhetsavdelning och tagit hem Kiehl's produkter till Malmö! Äntligen! Skönt att kunna handla allt där, så nu blir det inga fler Kiehl's köp på Kastrup som även begränsats av att jag tagit steget och börjat flyga med handbagage. Det gick bra med jag har ännu inte lyckats fixa schampo och parfym. Parfymen får jag försöka fixa på vägen hem på Gardemoen som tyvärr inte bidrar med så mycket annat än att vara mycket dyr. Får se om de bjuder på gratisprov...

Efter jobbet i fredags gick jag i alla fall till Kiehl's och köpte en ny kräm för mycket torra händer och fötter. Den fick följa med hit trotts sin storlek och jag tycker redan att den gett mycket bra resultat! Fick även en goodie bag och med cleansern i travel size, perfekt! och duschgel och body lotion, kunde inte bli mer passande!

Gelen och lotionen hade doften av koriander som är helt fantastisk och även skonsam mot min torra hy. Ska köpa hem dem på fredag så att jag kan fylla på!

Har även med mitt läppbalsam som jag köpte för en vecka sedan som doftar mango och är det enda som jag testat som fungerar och inte skapar beroende utan gör läpparna mjuka igen! Rekommenderas!

SATS

Det kryllar av SATS i Olso och ett av dem ligger mitt emot hotellet! Man får en voucher per stay och jag utnyttjade min till max idag! Först gick jag på ett Core pass som gick jättebra, fick beröm efteråt att jag hade bra rörelser, pepp! Sedan gick jag på Spinning, skönt att få svettas och ta ut sig till max!

Det har varit lite si och så med träningen men nu tar jag nya tag! Tränade även igår GympaStång hemma på Gerdahallen med min pojkvän. Skönt att komma igång igen! Imorgon är det vila som gäller och på onsdag tänkte jag försöka hinna med en runda på hotellets löpband. Ska fokusera på att få upp konditionen igen och försöka springa i skogen i helgen om det är fint väder!

Hittat hem i Oslo

Jag har sån tur att en kollega här i Oslo har fixat en bra deal med Radisson så att jag kan bo här hela tiden. Har även blivit uppgraderad till ett superfint rum! Perfekt med en fin arbetsplats så att man kan trivas med att sitta och jobba på rummet utan att stirra in i en vägg! Checkade in redan vid kl 17.00 och hade sedan ett telefonmöte och gjorde en .pptx bild. Trivs om möjligt ännu bättre :)

Har även gått med i Carlson Club och ska samla poäng!

Fransk bulldog

Fick denna bild av min söta pojkvän i ett mms. Fransk bulldog är min favorit hund bland de mindre hundraserna som jag gärna skulle vilja ha! Det är dock ganska skönt just nu att inte ha något djur. Det är så mycket ansvar och tar så mycket tid. Men de är så söta!

Louis Ghost stol

I fredags efter jobbet köpte jag Louis Ghost stol från Kartell som jag tittat på länge! Lite tomt blev det då den är genomskinlig men så snygg! Vi hängde även äntligen upp spegeln så det blev mer plats, ser mycket bättre ut nu.

Vi fixade även lite andra saker som extrakuddar, så skönt! Varför har vi inte gjort det innan?! Sedan tvättade vi lakanen och alla kläder.

Ska fortsätta och fixa, nästa helg är planen att måla om bordsskivan på vårt matsalsbord där färgen nästan helt skavts av. Ska även kolla på prydnadskuddar och filtar. Längtar redan!

IKEA Trollsta

Köpte ett fint förvaringsskåp igår på IKEA till vardagsrummet. Vi har haft våra böcker på golvet alldeles för länge nu! Håller även på att rensa lite och flyttar ner saker till källaren.

Har även köpt lite ny inredning till sovrummet som jag får visa lite senare. Kul att fixa och få det fint!

Lars Kepler

Misslyckad shopping idag, Flera affärer var stängda och vi hittade inte det vi letade efter. Däremot köpte min pojkvän Lars Keplers andra bok Paginikontraktet. Vi sträckläste Hypnotisören i Palma.

Fast på tåget

Är på väg hem från Oslo och har fastnat på tåget i Malmö, suck! Första tåget skulle åka på reparation och det andra som vi fick byta till har fått tekniska problem.

Tur att jag köpt nödproviant på tax free shoppen. Kvällen är räddad!