Frukost i München

Min andra frukost och ska snart sova vidare på planet till Köpenhamn. På väg hem för sista gången från Rumänien. Skönt men kommer sakna det! Nu väntar midsommar i Göteborg och sedan en sista vecka med jobb från Malmö. Sen är det semester!

Tabatas

På kvällen begav vi oss till gymmet, jag sprang sakta dit trots värmen. I 30 grader körde vi sedan massa olika Tabata intervaller på tennis/ fotbollsplanen i skuggan. Ett bra koncept som går att variera med massa olika övningar och kul att göra tillsammans. Kommer att sakna att träna med mina kollegor!

Midsommarlunch

Igår hade vi midsommarlunch på jobbet i Rumänien och bjöd på svensk mat, snaps och små grodorna. Mycket uppskattat från våra rumänska kollegor :)

Baby Kitten

På pensionatet där vi bor finns det 4st vita små supersöta kattungar. Kelade med dem igår. Så mysigt!

Cirkelträning

Efter jobbet idag åkte vi till gymmet och jag körde cirkelträning ute i 30 grader. Gymmet är superfint men utan AC så där var uppemot 40 grader. Svettigt men skönt att röra på sig!

Sista veckan i Rumänien

Nu sitter jag på tåget till Kastrup och är på väg till min sista vecka i Rumänien. Den kommer innehålla mycket jobb, sol och 30 grader varmt, träning, midsommarlunch och förhoppningsvis ett tredje besök på Baracca. Det ska bli kul, men längtar tills jag ska resa igen fast privat på semester! Måste boka en resa efter midsommar. Sedan har jag bara en vecka kvar på jobbet i Malmö innan jag är ledig i 5 veckor! Lyx!

Bakning

Igår spenderades hemma och jag planterade om mitt olivträd, hoppas att det går att rädda, lagade mat och bakade. Det blev quesadillas med ost och ägg till lunch och sedan en wrap med kyckling, äpple, morot och rödkål med jordnöts- och ingefärsås. Så gott och kul att prova något nytt!

På kvällen bakade jag broccolimuffins med oliver och parmesan till veckans frukost och chokladbollar till vår midsommar lunch i Rumänien. Mysigt!

Malmömilen

Igår sprang jag mitt första lopp, Malmömilen, med mina kollegor. Det gick superbra! Jag sprang på 54.04 vilket är nytt rekord med nästan 5 min. Dock har jag aldrig sprungit en platt bana innan. Är så pepp på att träna mer och bli ännu bättre! Nästa mål är Oslo halvmaraton på under två timmar.

Utbildning

Det var ett tag sedan jag bloggade nu och massor har hänt sedan sist. Just nu befinner jag mig på Krusenbergs herrgård utanför Stockholm på utbildning. Flög hit imorse från Rumänien. Idag har vi haft en jätteduktig föreläsare med bra övningar, spelat brännboll och ätit en god middag. Ser fram emot mer utbildning imorgon och boot camp med en PT, samt bad!