St Lars

Igår eftermiddag gick jag och min pojkvän en prommenad på St Lars området i Lund. Det var så fint och soligt väder och skönt att komma ut och gå en runda innan middagen. När vi gick längs med en å så såg vi en ett litet sött djur på andra sidan som följde oss en bit längs ån. Jag tror, efter att ha googlat på bilder att det var en liten mink. Den var verkligen så fin och jag mins inte att jag sett en vild mink innan!
 
Det är så fint på St Lars och byggnaderna är trots sin historia som mentalsjukhus väldigt fina. Det tråkiga är att de ny står och förfaller och används till dagis och lite andra olika typer av verksamheter. Jag tycker att man borde göra om området till bostäder med fina lägenheter och renovera upp husen och bevara deras stil utvändigt. Likt som man gjort i Ystad med regementet, som har blivit jättefint! Detta är också ett jättefint område som borde tas till vara på bättre. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0