Kullabygden

I födelsedagspresent fick jag av min syster en utflykt till Kullabygden, som vi åkte på nu i sommar. Det var en fantastiskt fin dag med massa trevliga stopp efter att vi oftast kört lite vilse ett tag. Vi började med att besöka Vikens tomater, där jag fyndade tomater, en supergod tomatsås och ett gott örtsalt. Sedan var vi på Höganäs outlet och shoppade. Efter det körde vi vidare till Krapperup slott på bilden nedan och tog en prommenad i den fina slottsparken innan jag blev bjuden på fika på deras café som hade helt fantastiska kakor. 
 
 
Sedan körde vi till Mölle där vi började med att äta lunch på deras café & krukmakeri innan vi tog en prommenad och såg oss omkring och gick längs med vattnet. Det var supermysigt och det känndes inte som att man längre var i Skåne. Efter Mölle var vi törstiga och stannade till på Kullens kök och tog en dricka. Hit måste jag åka igen och äta deras stenugnsbakade pizzor! Därefter körde vi vidare till Flickorna Lundgren, så mysigt och idylliskt att sitta och fika i deras park. Jag åt ett vaniljhjärta och blev serverad kaffe i en klassisk kopparkanna. Lyx!
 
 
Slutligen var det dags att köra hemåt, på hemvägen stannade vi till vid Kulla Gunnarstorps slott och besökte deras gårdsbutik. Där fanns också en inredningsbutik som tyvärr inte var öppen. Det var en jättefin utflykt! 
 
Fler blider hittar ni på min systersblogg här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0