Ge blod!

Igår var jag och gav blod! Jag blev blodgivare redan då jag var 18 år och lämnade blod några gånger innan jag var på en resa till Afrika och fick feber när jag kom hem, vilket satte mig i karaktän i 5 år. Nu får jag äntligen börja ge blod igen och detta var 3:e gången som jag gjorde det i Lund. 

Det är inte alls farligt eller gör ont och är så lite för mig men mycket för någon annan. Det är min julklapp i år till någon som verkligen behöver den! Det är mycket regler för att få lämna blod vilket gör att alla som kan bör göra det. Igår hade de lördagsöppet för att fylla på lagren inför jul och nyår då det dels blir färre blodgivare i helgdagarna och dels sker fler olyckor. Ge blod du också och bli blodgivare idag! 

 

 AM A GIVER

PERHAPS I GIVE TO YOU
YOUR FRIEND
YOUR NEIGHBOUR
YOUR CHILD
PERHAPS I GIVE TO MYSELF
BUT I HOPE NOT
I HOPE I WON´T NEED TO GIVE TO ANYONE
I HOPE THE THING I GIVE WILL END UP IN THE GARBAGE
BUT THAT WILL NEVER HAPPEN
DISEASES AND ACCIDENTS WILL ALWAYS EXIST
I GIVE A LITTLE BAG OF LIFE
AND WITHOUT ME LIFE WILL BE LOST
I AM A GIVER

PLEASE BE ONE TOO

 
 

OBS! Det är bara ett litet plåster under och bandaget är bara för tryck. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0