1 mil 1 timme!!!

Jag har för första gången i mitt liv lyckats springa en mil och dessutom på en timme blankt! Jag har alltid önskat att jag kunde springa en mil och bestämde mig för att lyckas under mina 8 veckors semester. Mitt rekord tidigare har varit 5 km. Jag började styrketräna på Gerdahallen och fick ett jättebra program av Christoffer som jobbar där som var anpassat för att stärka mitt löpsteg. Sedan har jag succesivt ökat distansen när jag sprungit. Tidigare i veckan sprang jag 8 km och hade energi kvar och idag testade jag att springa milen i Skrylle för första gången och orkade det utan problem! Jag sprang även snabbare än vanligt och klockade på exakt en timme! Totalt denna veckan har jag totalt sprungit 2,5 mil. Nu är det bara att fortsätta och hitta ett nytt mål. Jag kanske anmäler mig till ett lopp. Jag funderar även på att börja löpträna med en motionsklubb.
 
 
När jag kom hem blev det en lyxig söndagsfrukost med rågsurdegsbulle med avokado och rödlök och kesoplättar  med jordgubbar, ett nytt recept som jag testade idag som var mycket gott! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica JoHansson

Stort Grattis! Va du är duktigt Emilia! Vilken prestation:o) Frukosten såg väldigt god ut också:o)

2012-08-12 @ 23:36:33
Postat av: Lovisa

Håller med Annica. Så himla duktig! och kesoplättar lät gott, får kanske ta och prova det någon dag:)

2012-08-13 @ 13:56:54
URL: http://ldancer.blogg.se
Postat av: Signes Place

Härligt, bra jobbat! :)

Svar: Tack! Kollade in din blogg, den var superbra kommer kolla in den framöver!
Konsultprinsessan

2012-08-13 @ 23:37:14
URL: http://signesplace.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0