Shopping i Malmö

Igår var jag i Malmö och shoppade massor på rean! Jag brukar aldrig hitta något men hade supertur! Det blev nya jobbkläder, två skjortor med body, två par strumpbyxor, en kjol och en svart klänning. Sedan köpte jag två hårborstar, klämmor och tenniskläder, två tenniskjolar och två toppar till, på H&M. Jag gjorde även ett superfynd, en perfekt tunn dunväst inför hösten. Älskar den! Dock hittade jag inte det jag letade efter...

Visionboard

I veckan gjorde jag och två av mina systrar varsin visionboard inför resten av 2013. Det var supermysigt och peppande inför hösten! Har massa nya mål och nya visioner!

Effektiv morgon

Imorse var jag uppe tidigt och började med att betala räkningar och jobba lite. Sedan begav jag mig ut i regnet och tvättade bilen, har testat biltvätt en gång men det var helt värdelöst då bilen inte blev ren. Jag tvättar alltid på Wash a car, superbra, smidigt och effektivt. På vägen hem körde inom stan och handlade massa godsaker i Saluhallen och på torget. Det blev fisksoppa, gravad lax, kycklingsallad, danskt rågbröd, mörkchoklad med jordgubb och pistagenötter, en latte, jordgubbar och hallon som jag ska göra sylt på och ytterligare lite frukt och grönsaker. Så gott!

Marsvinsholms slott

Jag och min syster har även varit på en utflykt till Ystad. Vi körde först ner till Olof Victors och fikade ute i solen. Ett av mina favvoställen, älskar deras knäckebröd och grötmix! Sedan besökte vi två butiker som ligger precis brevid och jag hittade ett jättefint armband från ICON. Är på jakt efter fler!

Seda åkte vi ner till stranden och log och solade ett tag. Tyvärr var det bara 11 grader i vattnet så det gick inte att bada. Efter vatten och lite godis i kiosken åkte vi hemmåt och körde innom Marsvinsholms slott och fikade. Det var jättefint! Det var en härlig utflykt!

Fler bilder från ytflyckten hittar ni på min systers blogg här.

Ogräs

Det växer så det knakar på vår innergård. Vi rensade allt för 2 veckor sedan så nu har jag gjort ett nytt försök att hålla det under kontroll, men har ännu bara hunnit klippa buskarna. Får ta ogräset senare. Har fina trädgårdsredskap och handskar som jag köpte i början på sommaren.

Dalby

Igår körde jag ut till min pojkvänsföräldrar som bor i Dalby. Jag passade på att springa dagen pass enligt det schema jag följer inför halvmaraton, då de bor precis vid "spåret" (ett gammalt järnvägsspår" och vid skogen). Det blev en superfin runda på 7 km som avslutades med fyra koordinationslopp. När jag var klar var jag supervarm och svettig och hoppade i deras damm och simmade. Så skönt att kunna svalka sig! Esko, deras hund blev jätteglad och badade också. Hans bästa leksak är två fendrar som han springer runt med och simmar och hämtar. Han är så fin!

Försökte ta en bild på Esko i solen men han bara busade och rullade runt och ville bli klappad på magen när jag sa ligg :)

Dammen med perfekt temperatur och klart vatten men med kräftor som lurar på botten...

Kullabygden

I födelsedagspresent fick jag av min syster en utflykt till Kullabygden, som vi åkte på nu i sommar. Det var en fantastiskt fin dag med massa trevliga stopp efter att vi oftast kört lite vilse ett tag. Vi började med att besöka Vikens tomater, där jag fyndade tomater, en supergod tomatsås och ett gott örtsalt. Sedan var vi på Höganäs outlet och shoppade. Efter det körde vi vidare till Krapperup slott på bilden nedan och tog en prommenad i den fina slottsparken innan jag blev bjuden på fika på deras café som hade helt fantastiska kakor.

Sedan körde vi till Mölle där vi började med att äta lunch på deras café & krukmakeri innan vi tog en prommenad och såg oss omkring och gick längs med vattnet. Det var supermysigt och det känndes inte som att man längre var i Skåne. Efter Mölle var vi törstiga och stannade till på Kullens kök och tog en dricka. Hit måste jag åka igen och äta deras stenugnsbakade pizzor! Därefter körde vi vidare till Flickorna Lundgren, så mysigt och idylliskt att sitta och fika i deras park. Jag åt ett vaniljhjärta och blev serverad kaffe i en klassisk kopparkanna. Lyx!

Slutligen var det dags att köra hemåt, på hemvägen stannade vi till vid Kulla Gunnarstorps slott och besökte deras gårdsbutik. Där fanns också en inredningsbutik som tyvärr inte var öppen. Det var en jättefin utflykt!

Fler blider hittar ni på min systersblogg här

Tennis

I Ystad har vi börjat spela tennis på morgnarna. Supermysigt och kul, men svettigt! Tre gånger har vi hunnit med och det går framåt! Banorna är superfina och ligger precis bredvid Ystad Saltsjöbad. vi har också en bana 100m från där vi bor i Lund och hoppas på att testa den ikväll. Den är gratis men det finns inte någon bokning. Så det är bara att hoppas att den är ledig!

Stranden

Jag har tillbringat de senaste dagarna på stranden i Ystad. Vi har testat flera olika platser längs med kusten. En solklar favorit är militärstranden nedan dit man endast kommer med cykel. Det tar ca 30 min att cykla från stugan, stranden är superfin och där är nästan inget folk! Lyx!

Bästa bullarna i Ystad

Söderberg & Sara bästa bageriet i Ystad! Så goda bullar! Är superhungrig efter att spelat tennis. Ska bli så gott med en sen frukost! Sen väntar stranden!

Semester

Så härligt att vara ledig! Har varit ledig i tre veckor nu och har två veckor kvar! Har hunnit med massor och befinner mig just nu i Ystad. Tyvärr har jag inte tagit så mycket bilder men ska försöka blogga lite om vad jag hittat på. Superhärligt sommarvärder är det här!