Sandskogen

Ystad är så mysigt! På lördagen tog jag en löptur i Sandskogen och avslutade genom att springa längs med havet. Det var lite blött med annars fint väder! Jag trivs verkligen i Ystad och får semesterkänsla så fort ja kommer ner. Sedan åkte vi på utflykt till Jeppssons, en design möbel affär, och avslutade med en fika på Olof Victors. 🌊🍁🍂

Roadtrip

Helgen startade med roadtrip ner till Ystad i min pojkväns nya bil. Så mysigt med en miniweekend! Vi lagade soppa och varma mackor till middag innantill promenerade bort genom skogen till bion och såg den senaste Hunger games filmen. Ystads bio är min favorit, liten och lokal! Ser fram emot en morgonpromenad längs havet imorgon.

Miss Clara

Jag har flyttat till ett nytt hotell i Stockholm. Miss Clara är nu mitt hem i veckorna! Det är ett mysigt hotell med den bästa frukosten, där min favorit är röbetslax och senapssås som jag äter varje dag. Det finns även ett litet gym som jag testade igår och bastu men den väntar jag med till en kall vinterdag. I dag har jag checkat ut då det är torsdag och även om jag ser fram emot att komma tillbaka så ska det bli skönt att komma hem till vår fina lägenhet och får sova i min egen säng.

Träningsglädjes Julkalender 2014

Hittade idag den bästa julkalendern på Träningsglädjes blogg som jag kommer att följa fram till jul! Perfekt pepp i december! Följ den ni också och fokusera på att må bra istället för att drabbas av julstress. Ska skriva ut den och sätta upp den bevid min visionboard och kryssa för varje pass. Hälsosam jul allihopa!

Första snön

Igår såg jag första snön! Det snöade det storavita flingor hela dagen i Stockholm och det bliv vitt på taken och marken. Så mysigt, jag lyssnade på julmusik och kom i julstämning! Kom dock hem till hösten i Skåne, här är det fortfarande milt. Skönt med gradvis ändring.

Skåneleden

I söndags gick vi en ny etapp på Skåneleden, från Blentarp till Sjöbo kaffestuga. Nästan den finaste etappen vi gått genom granskog, över ängar, vid sjöar och slutade i lövskog. Hade med varmchoklad och bananpannkakor till fika. Här delade sig vägen så nästa gång blir det antingen till Lövestad eller mot Ystad. Efter åkte vi till mina svärföräldrar och drack kaffe och gosade med hundarna. Perfekt söndag!

Måndagsmorgon

Igår vaknade jag upp hemma och njöt av att inte behöva åka till Stockholm. Gick upp och tände alla ljus i vardagsrummet och gjorde pilates. Ett perfekt sätt att börja morgonen på. Efter att ha vilat i en vecka är det så kul att äntligen kunna börja träna igen! Ser fram emot pass två ikväll!

Halloween

Firade Halloween med mina systrar på Österlen lyser. En så mysig miniweekend! Övningskörde ner med min syster och tog en prommenad vid havet innan vi hämtade upp min andra syster vid tåget och körde en tur på Österlen lyser. Vi åt en fantastisk chilli på Smedjan, köpte olja på Gunnarshögs gård och avslutade med varm choklad och praliner på Österlen choklad. I morse bjöd jag på Halloween smoothie med pumpa innan vi gick på Yoga på Ystad Saltsjöbad. På hemvägen körde vi genom ett trollskt landskap med dis och sprakande höstfärger och köpte äpplemust och -glögg på Sövdemusteri.