Halvmaraton 01.58

Jag klarade mitt mål att springa Oslo halvmaraton på under 2 timmar!!! Det var en helt fantastisk känsla att känna sig stark under hela loppet och till och med öka på sista kilometern! Jag sprang på tide 01.58.01 för att vara exakt. Svettig och glad kom jag tillbaka till hotellrummet :)
 
Innan i starten trodde jag aldrig att jag skulle klara det och bestämde mig för att öppna lite snabbare än 05.40 min/km och se efter halva om jag höll. Jag klockade milen på 56 min, 2 min långsammare än då jag i maj sprang Malmömilen och sedan 11 km på 1 timme blankt. Då trodde jag att det var kört och började bli trött. Min strategi var att ligga en bit framför farthållaren på 2 timmar och alla de andra som följde honom. Det gav mig plats och tvingade mig att öka då jag jagades av en stor klunga när jag tappade fart. På slutet insåg jag att jag skulle kunna klara mitt mål vilket gav mig ny energi och pressade mig att öka för att inte riskera missa tiden och ha marginal. I mål var jag chockad och kunde inte riktigt tro att det var sant. Jag hade föreställt mig att behöva kämpa mer och känna blodsmak... 
 
Jag var rätt stel efter loppet och har mest vilat denna veckan och börjat springa försiktigt igen. Har hunnit med 15 km, där det längsta passet var idag på 8 km. Nu är det dags att sätta upp nya mål inför hösten och påbörja höstens nya program nästa vecka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0