Sjukgymnastik

Jag överansträngde min ljumske förra veckan när jag började träna som jag även skadat tidigare. Så igår gick jag till en sjukgymnast på IMC i Malmö. Han var helt magisk och såg att det berodde på att mitt vänstra ben var lite kortare och tryckte och stretchade mig och sedan var det bra igen. Så det var inget alvarligt problem! Däremot hade jag alldeles för svag bålstabilitet och troligen fel löpsteg. Så jag har fått övningar som jag måste göra varje dag ett tag och nästa vecka ska jag utvädera mitt löpsteg och få hjälp  med mina plattfötter :)
 
Jag önskar att jag testat sjukgymnastik de gånger jag haft problem innan! Det gick så snabbt att fixa. Om han tryckte på en muskel som gjorde ont, så stretchade han lite och så gick det över. Så fick godkänt för att anmäla mig till lopp och fortsätta springa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0