Min drömbil

Min drömbil är egentligen en Porsche Cayenne, men igår när jag följde med min pojkvän och tittade på en ny bil så hittade jag den näst bästa bilen som hade ett betydligt mer överkommligt pris! En KIA Optima, supersnygg design och utrustad med allt man kan tänka sig och som hade underlättat för mig som inte kör så bra och är tjej. Den låses upp automatiskt om man har nyckeln i handväskan när man tar i handtaget (så man slipper att gräva fram bilnyckeln hållandes i massa shoppingkassar), den har en uppvärmd ratt (så man slipper att frysa om fingrarna), den har GPS (så jag kan köra där jag inte hittar, dvs mer än till 5 ställen (hem, kontoret, Nova, golfbanan och skogen)) och telefon inbyggd (så jag slipper att köra över fler vägpinnar på upphöjda mittrefuger för att försöka skicka sms om att jag blir sen), den kunde till och med fickparkera helt själv! (så att jag slipper försöka 10 gånger och be någon som går förbi att hjälpa mig och vinka.. vilket en gång råkade vara mitt ex och hans nya flickvän, vilket var otroligt pinsamt, som dessutom fick vinka ett tag innan jag lyckades parkera nuvarande min pojkväns stora bil). Den hade minst 10 fantastiska finesser till och jag var helt övertygade om att denna blien var som gjord för mig! 
 
Tyvärr höll varken min pojkvän eller bilförsäljaren med! Min pojkvän påpekade att jag samma morgon hade bett honom att peppa mig att spara mer och sätta ett sparmål till insatsen på vår nästa lägenhet och bilförsäljaren då han hade den bilden själv och inte tyckte det var värt då jag bara kör ca 500 mil om året och för att han helldre sålde en dyrare bil till min pojkvän som garanterat inte hade handlat där om han sålde denna bilen till mig. Jag försökte sälja bilen till mig själv men det gick tyvärr inte, måste jobba på att bli en bättre säljare! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0