Lyxfrukost

Lördagsfrukosten blev kesoplättar med jordgubbar och små surdegsknäcke med gravad, kallrökt lax. Det var supergott efter att har sprungit en runda i skogen och som uppladdning inför 18-hål golf. Plättarna har jag testat göra en gång innan och var lättare än jag mindes. Jag delade två ägg och vispade ägg vitorna hårt och blandade äggulorna med 1 msk fiberhusk, 1 liten pkt keso och lite salt och blandade sedan försiktigt i äggvitorna och stekte små plättar i kokosolja. Lätt som en plätt! 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

tack för nyttighetspeppen. nu har jag gjort en god sallad med tonfisk, ägg och grönsaker + laddat med frukt till morgondagen!

Svar: Så bra!! Jag började dagen med ett spinning pass och cyklade förbi UB på väg till tåget och tänkte på dig och ser fram emot att se utställningen!
Konsultprinsessan

2013-04-21 @ 22:47:00
URL: http://linneahansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0