Städdag

Igår hade vi bestämt oss för att fixa med lägenheten. Vi flyttade in i maj förra året och har inrett det mesta men en hel del detaljer saknas. Vi åkte och tittade på en byrå som visade sig vara både för stor och inte så fin som vi tänkt. Sen letade vi efter sängkappa till en 1,40 säng i 5 olika affärer utan resultat. Får beställa online från Mille Notti. Min pojkvän ansåg dock att vi bör köpa en helt ny säng men det får vänta. 
 
Förra gången vi fixade lyckades vi betydligt bättre. Vårt senaste projekt var vårt städskåp, som egentligen är ett litet walk-in skafferi i köket, där vi har städ- och tvätt saker och allmän förvaring. 
 
Före ombyggnaden
Inredningen bestod främst av en skrymmande och opraktsik hylla. 
 
 
Efter ombyggnaden 
Vi satte in ett underskåp med två luckor som vi hittade på IKEA men där vi sågade av 10 cm på djupet för att kunna öppna lckorna. Ovanpå skåpet satte vi en låda som vi hittade på Kvik, där vi även köpte överskåpet. Slutligen la vi på en bänkskiva och satte in lådor för ytterligare förvaring. Det blev tillslut precis som jag tänkt mig men det var inte lätt och det var många vändor till Kvik och IKEA och till vårt snickarrum i källaren för att få allt att gå ihop. 
 
 
Strykvatten som jag köpt i Barccelona. 
 
Min damvippa och mattpiska. 
 
På innerdörren har vi en whiteboard där vi har ett litet kanban system: 
Gult: Att köpa
Rosa: Startklart
Lila: Pågår 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0