Semester läsning

På Palma fick jag tid över till att läsa 2 böcker, varav den sista läste jag ut nyss. Den ena var Sömngångerskan, av Essie Fox och den andra Hypnotisören av Lars Kepler
 
Sömngångerskan - en lite flummig bok som egentligen mest var tragisk, förutsägbar och hade långsökta ponger men på något sätt var den ändå fängslande skriven och svår att lägga ifrån sig i bland. Köpte den på en utförsäljning på Akademibokhandeln, då den vart en lånebok. 
 
Hypnotisören - Spännande från första raden och mycket fängslande. Boken innehöll tre delar där början var bäst, andra delen näst bäst, men tyvärr tappade den lite i slutet då allt urartade något vilket gjorde allt lite overkligt och läskigt. Kommer att vara svårt att sova nu... Ska bli kul att se filmen, men tror jag får vänta tills den kommer på film så jag kan blunda i alla läskiga scener :)
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0