Sluta slänga mat!

Jag har påbörjat en kampanj denna vecka att försöka att inte slänga någon mat och ta till vara på det man har. Detta började efter att jag fått slänga en halv melon, så onödigt. Det passar även bra då jag försöker bunkra upp med mat inför att jag börjar jobba nästa vecka. Idag lagade jag därför köttfärsfyllda paprikor, då jag hade 4 paprikor över. Köpte bara köttfärs och blandade sedan i det jag hade, rivna morötter, keso, ajvar och tomatpuré. Det blev en supergod röra där jag åt det som inte fick plats i paprikorna med sallad till middag. Sparade två paprikor till middag imorgon och frös in resten då vi ska iväg i helgen. Perfekt att ta upp och värma när man kommer hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0